شطرنجی شدن صفحه تلویزیون سامسونگ

سامسونگ فقط یک برند نیست یک امضاست پای تمام فناوری‌های روز دنیا

شطرنجی شدن صفحه تلویزیون سامسونگ

۴ بازديد
شطرنجی شدن تصویر تلویزیون یکی از مشکلاتی است که مخاطبان تلویزیون را بسیار آزار می‌دهد. هیچ چیز بدتر از آن نیست که در لحظه‌ی حساسی از یک مسابقه‌ی فوتبال، یا سریال موردعلاقه‌تان تصویر تلویزیون به‌هم بریزد و باعث شود آن لحظه‌ی حساس را از دست بدهید؛ در این لحظات از دست دادن آن صحنه‌ی مهیج از یک سو اعصاب‌تان را به هم می‌ریزد و نگرانی از بابت تعمیر تلویزیون از سویی دیگر آرامش‌تان را مختل می‌کند. در این مقاله سعی خواهیم کرد با بررسی دلایل شطرنجی شدن تلویزیون سامسونگ و ارائه‌ی راهکار برای آن مانع از ایجاد گرانی برای شما شویم.

شطرنجی شدن صفحه تلویزیون سامسونگ

علت شطرنجی شدن صفحه تلویزیون سامسونگ

شطرنجی‌شدن تصویر تلویزیون می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد؛ سیم‌کشی برق منزل، میزان خوب بودن آنتن‌دهی محل سکونت، سالم نبودن آنتن، قطعی و اتصالی در سیم آنتن، سالم نبودن گیرنده دیجیتال، و درنهایت بروز مشکل در پنل تلویزیون. پیدا کردن دلیل شطرنجی شدن تلویزیون، مستلزم بررسی هریک از این عوامل است.
در این مقاله سعی می‌شود تمامی علت‌ها به ترتیب احتمال وقوع بیشتر، بررسی شوند. اگر می‌خواهید مشکل شطرنجی شدن تلویزیون‌تان را حل کنید، با ما این مراحل را به ترتیب طی‌کنید. در صورتی که مشکل حل نشد می‌توانید به معتبرترین نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ مراجعه کنید.

تاثیر ضعیف بودن سیگنال در مشکل شطرنجی شدن صفحه تلویزیون سامسونگ

ضعیف بودن سیگنال یکی از شایع‌ترین دلایل شطرنجی شدن تصویر تلویزیون است. ضعیف بودن سیگنال امواج تلویزیون در محل و قرار گرفتن بین ساختمان‌های بلند همسایه، می‌توانند از دلایل ضعیف شدن سیگنال و در نتیجه شطرنجی شدن تصویر تلویزیون باشند.
ساختمان‌های بلند می‌توانند مانع از دریافت سیگنال‌های امواج رادیویی شوند و در نتیجه‌ی سیگنال ضعیف، تصویر تلویزیون به‌هم می‌ریزد و شطرنجی می‌شود.
در این موارد توصیه می‌شود آنتن را در بلندترین مکانی که دسترسی به آن دارید قرار دهید و کیفیت تصویر تلویزیون را بررسی کنید. از همسایه‌های خود درمورد کیفیت تصویر تلویزیون‌شان سوال کنید. اگر آنها نیز با مشکل شطرنجی شدن تصویر تلویزیون رو به رو بودند به احتمال زیاد آن قسمت از محله دارای قدرت دریافت سیگنال پایینی باشد. در این‌صورت توصیه می‌شود از آنتن‌های هوایی گردان استفاده شود که قدرت گیرندگی بالاتری دارند و مخصوص مکان‌هایی با قدرت سیگنال ضعیف هستند.
 

تاثیر مشکل آنتن در شطرنجی شدن تلویزیون

 مشکل آنتن می‌تواند دلیل دیگر شطرنجی شدن تصویر تلویزیون باشد. آنتن‌ها به مرور زمان ضعیف می‌شوند، اتصالی پیدا می‌کنند و مشکلات دیگری برایشان پیش می‌آید. همچنین ممکن است در اثر باد جهت‌شان تغییر کند و همچنین ممکن است اتصالات‌شان دچار مشکل شود. باید اتصال کابل آنتن را بررسی کنید و اگر دچار مشکل بودند آنها را تعویض یا تعمیر کنید. اگر از آنتن ثابت استفاده می‌کنید، جهتش را تغییر دهید. و کیفیت تصویر را بررسی کنید. اگر همچنان تصویر شطرنجی بود از آمپلی فایر یا تقویت‌کننده‌ی آنتن استفاده کنید.


 مشکل در سیم و اتصالات آنتن

یکی دیگر از دلایل شطرنجی شدن تصویر تلویزیون می‌تواند خرابی سیم آنتن و ایجاد اختلالات نویزی در نتیجه‌ی آن باشد. سیم‌کشی آنتن معمولا به دو صورت روکار و توکار صورت می‌گیرد. درمواردی که سیم‌کشی روکار داریم ممکن است سیم آنتن در اثر عوامل بیرونی مانند باد، دسترسی کودکان و حیوانات آسیب ببیند و موجب اختلال در تصویر تلویزیون شود. همچنین درموارد سیم‌کشی توکار، در اثر گذشت زمان واصولی نبودن سیم‌کشی، سیم آنتن ممکن است دچار پوسیدگی شود و با ایجاد نویز، دلیل دیگر شطرنجی شدن تصویر تلویزیون باشد.
ممکن است دلیل شطرنجی‌شدن تصویر تلویزیون مشکل در اتصال کابل آنتن باشد. اتصال کابل آنتن را چک کنید. کابل آنتن از دو قسمت تشکیل شده است. شیلد و مغزی که هردو رسانا هستند. توجه کنید که این دو به یکدیگر متصل نباشند.

شطرنجی شدن صفحه تلویزیون سامسونگ
 

تاثیر کم و زیاد شدن ولتاژ برق در شطرنجی شدن تصویر تلویزیون

کم و زیاد شدن ولتاژ برق می‌تواند از دیگر دلایل شطرنجی‌شدن تصویر تلویزیون باشد. این اختلال می‌تواند باعث ایجاد نویز در سیگنال‌ها و در نتیجه باعث به‌هم ریختن تصویر شود. در بعضی از ساعات شبانه روز مصرف برق به شدت افزایش می‌یابد. اگر در مجتمع‌های بسیار شلوغ و دارای خانوار زیاد زندگی می‌کنید، بیشتر در معرض کم و زیاد شدن ولتاژ برق هستید.
این اختلالات نه تنها تصویر تلویزیون را شطرنجی می‌کنند بلکه باعث آسیب رساندن به دیگر وسایل برقی‌تان می‌شوند، که اکثر اوقات متوجه آن نمی‌شوید. این کم‌ و زیاد شدن ولتاژ برق، بیشتر در شطرنجی‌شدن تصویر تلویزیون خودش را نشان می‌دهد.

دلایل خط افتادن روی تلویزیون سامسونگ

خرابی سیم های گیرنده

اگر از گیرنده‌های دیجیتال استفاده می‌کنید ممکن است دلیل شطرنجی شدن تصویر تلویزیون‌ خرابی فیش‌های رابط بین کابل آنتن و گیرنده‌ی دیجیتال‌ باشد. این اتصالات را چک کنید؛ ممکن است دچار خرابی شده باشند و یا به ورودی اشتباهی متصل شده باشند.

مشکل خود گیرنده مهم ترین علت شطرنجی شدن تصویر تلویزیون

گیرنده‌های دیجیتال معمولا به دوصورتِ جدا از تلویزیون و همراه تلویزیون استفاده می‌شوند. خرابی گیرنده دیجیتال که ممکن است در نتیجه ضربه خوردن و موارد دیگر باشد، می‌تواند دلیل دیگر شطرنجی‌‌شدن تصویر تلویزیون باشد. در این مورد لازم است با نمایندگی‌ها و متخصصان تعمیرات وسایل دیجیتال مشورت شود.

تاثیر خراب شدن پنل تلویزیون

خراب شدن پنل تلویزیون می‌تواند دلیل دیگر شطرنجی‌شدن تصویر تلویزیون باشد. این اتفاق ممکن است در اثر ضربه خوردن مستقیم صفحه تلویزیون، مشکلات ایجاد شده در نتیجه‌ی تغییر ولتاژ برق و یا رسیدن رطوبت (تمیز کردن صفحه‌ی تلویزیون با دستمال خیس، یا نفوذ آب به داخل تلویزیون) رخ دهد و تصویر را به صورت شطرنجی به شما نشان دهد. پنل یا همان صفحه نمایش تلویزیون، اصلی‌ترین و گران‌ترین قسمت تلویزیون است. خرابی پنل تلویزیون یک اتفاق نسبتاً معمول است.
خرابی پنل تلویزیون اگر بسیار جدی و عمیق باشد، بسیار گران تمام خواهد شد زیرا تا 70 درصد ارزش یک تلویزیون مربوط به پنل یا همان صفحه نمایش تلویزیون است. و درصورت آسیب دیدن به احتمال خیلی ‌زیاد نیاز به تعویض دارد.

خرابی پنل تلویزیون
 
 
ضعیف بودن سیگنال مهم ترین علت شطرنجی شدن تصویر تلویزیون های سامسونگ است، به طور تجربی در بعضی از مدل ها این ایراد وجود دارد که اگر سیگنال از حد معمول ضعیف تر باشد تصویر تلویزیون سامسونگ شطرنجی می‌شود. به هر حال تمام راه‌هایی که گفتیم را بررسی کنید و در صورت نیاز حتما با یک متخصص مجرب مشورت کنید تا بتوانید سریع‌تر مشکل تلویزیون را برطرف نمایید.

تعمیرات سامسونگ
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.